O projektu Fashion school, vícejazyčném textilním výkladovém slovníku už jsme psali a mluvili vícekrát. Již jsme také avizovali jeho pokračování, které zahrnuje dalších 5 jazykových verzí. Tedy ke stávajícím 11 budou v průběhu roku doplněny ještě italština, řečtina, rumunština, bulharština a dokonce turečtina. První 400 hesel v rumunštině a turečtině si už můžete najít na našem webu. Nejjednodušší je najet na patřičnou jazykovou verzi a formou náhodné stránky listovat slovníkem. ¨
Další novinkou ve slovníku budou e-learningové moduly. E-skupina je složená z českých partnerů projektu - TZÚ, Omega design a externí firmy Unisona. Odbornou část zajišťují profesorky VOŠ a SUPŠ textilní v Brně. Společně se vytváří náměty a scénáře k e-modulům a ty se pak uvádí do praxe.
Game over
Modul historie - je to první e-modul, jehož cílem bude ukázat, jak se vyvíjela móda, co se v té které historické době nosilo. V modulu bude několik historických scén a v každé bude jedna chyba. Úkolem bude chybu najít a z obrázku vystřihnout. Celým modulem Vás bude provázet pomocník, který bude radit, chválit, posmívat se ale i poučovat. Vše bude připraveno formou hry s omezeným počtem možností nalezení chyby (game over). Tato forma umožňuje zapojení každého, nejen odborníky. Má pobavit ale i poučit. Když nebudete vědět, odpovědi najdete ve slovníku. Tento modul, vzhledem k tomu, že bude překládán i do ostatních partnerských jazyků, bude možné snadno využít pro výuku cizích jazyků.
Pavoučí vlákno z kozy? A proč se Karlovi srazil svetr?
Druhým typem modulu, na kterém tým pracuje, jsou kvízy, přetahovačky a testíky, při kterých se nenásilnou formou budete učit co je vlákno, odkud pochází, jak se zpracovává, kde všude se používá, jak se zpracovává a také co se s ním děje, když se nevhodně vypere nebo ošetří. Modul nemá univerzálního průvodce, je rozdělen na několik logických částí, které kombinují různé možnosti self-checkingu.
Projekt je financován z EU z programu Leonardo da Vinci