Certifikáty    
Úvodní strana > Dotazy > Otázky a odpovědi

Otázky a odpovědi

Otázky a odpovědi

Lucie|30.5.2013


Dobrý den, uvažuji o dovozu kojeneckého a dětského zboží z velkoobchodu z Velké Británie. Musím si jako prodejce při dovozu tohoto zboží vyžádat od dovatele osvědčení o zdravotní nezávadnosti či nějaké jiné dokumenty? Nebo když je to v rámci EU nemusím toto vůbec řešit. Děkuji za odpověď. Lucie

Uvedené zboží musí splnit požadavky vyhlášky č. 84/2001 Sb. Pokud dodavatel z VB má vystavený nějaký doklad (na základě zkoušek z akreditované laboratoře) o zdravotní nezávadnosti s obsahem zkoušek, které tato naše vyhláška požaduje a zkoušky samozřejmě splní limity požadované vyhláškou, pak by mělo být vše v pořádku. § 4 odstavec (2) zmíněné vyhlášky požaduje písemné prohlášení na všech úrovních obchodní činnosti …….osvědčující, že výrobky splňují hygienické požadavky stanovené touto vyhláškou. Nemá-li nic, musí si zkoušky nechat udělat. Tady neplatí, že co bylo uvedeno na trh v EU, může se prodávat i u nás. Leda, pokud by mělo zboží např.  Öko-tex, třída pro děti - je ten doklad o které jsem mluvila na začátku.
Ing. Elen Klašková, vedoucí CHZ TZÚ 

Lenka Synková|15.5.2013


Dobrý den, v říjnu loňského roku jsem dceři zakoupila zimní obuv v obchodním řetězci Intersport cca za 1000,- kč. Začátkem dubna jsem obuv reklamoval kvůli popraskané vrchní části obou bot. Reklamace byla zamítnuta. Důvod zamítnutí: Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jak na reklamovanou vadu přijdete. Případné prodlení může být důvodem k odmítnutí reklamace. S důvodem zásadně nesouhlasím. Může mi dát někdo posudek obuvi? Jak mám postupova, když se zamítnutím zásadně nesouhlasím? Děkuji velice za Vaši odpověď. Lenka Synková

Dobrý den paní Synková,
děkujeme Vám za dotaz. Co se týče reklamaci obuvi, tak tu TZÚ neřeší, ale můžete se obrátit na Ing. Štachovou z AZL Otrokovice, s.r.o.
L. Zaklová, marketing 

Šárka|10.5.2013


dobrý den Reklamovala jsem rozbitý zip(ztracený jezdec)u drahé zimní bundy na konci záruční doby,zip opravili.Po dvou týdnech používání se jezdec znovu rozpadl.Bunda už ale není v záruce.Je nějaká záruční doba na opravu?Děkuji za odpověď

Dobrý den,
opravdu by měla být záruka na opravu 6 měsíců.
Hezký den, Vladimír Štork, vedoucí AZL a soudní znalec


Eva Stolářová|25.3.2013


Dobrý den, prosím Vás kolik stojí testování příze pro děti do tří let?? Chci vyrábět pro děti a kdyby si chtěla nechat přízi otestovat. Děkuji

Příze na výrobky pro děti musí splnit požadavky vyhlášky č. 84/2001 Sb. (požadované zkoušky a jejich limity, hlavně příloha č. 1 a č. 10). Cena souboru zkoušek pro jedno materiálové složení je závislá na počtu vzorků, které budete chtít zkoušet. V každém případě by bylo vhodné vyžádat si od dodavatele příze prohlášení o zdravotní nezávadnosti, výrobce by měl vědět, čím barví, provádí různé úpravy, apod.. V případě zájmu o tyto zkoušky prosím kontaktujte Ing. Elen Klaškovou, vedoucí chemické zkušebny TZÚ.

K. Brožová|17.3.2013


Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o radu. Jeden z vánočních dárků byla celkem drahá zimní bunda. Po 14 dnech nošení se na bundě udělal světlý flek bez zjevné příčiny. Otření vlhkým hadříkem nepomohlo a fleků postupně přibývalo. Namočila jsem cíp bundy do vlažné vody, ale ani to nepomohlo. Proto jsem se začátkem února rozhodla bundu u prodejce reklamovat. Reklamace uznaná nebyla s odůvodněním, že se jedná o "MECHANICKÉ" poškození, nikoliv o vadu materiálu, což striktně odmítám. Další věc k zamyšlení je visačka na oděvu, jako materiál svrchní vrstvy je uvedena 100% bavlna, což u textilie typu "šusťák" lze s jistotou zpochybnit. Nejsem si vědomá, že by mohlo dojít při cestě z domu do kanceláře k tomuto poškození oděvu. Poradíte mi, prosím, co dál? Děkuji Kateřina Brožová, Prostějov


Dobrý den, Vámi popisovaný problém není možné posoudit bez prohlédnutí výrobku. Prosím, zašlete jej na adresu TZÚ - viz. kontakty. Hezký den,. L. Zaklová, marketing 

Josef|6.3.2013


Dobrý den, před rokem jsme koupili kočárek, už třikrát se u něj vytrhl popruh držící dítě a prodejce to 2x nechal opravit a teď se už odmítá bavit. Potřeboval bych znalecký posudek, problém je že jsem z Plzně. Jaké mám možnosti nechat u Vás udělat posudek ?? Děkuji mockrát za odpověď.


Posudek na kočárek (část která je poškozená) je možné vypracovat v případě, že je jednoznačně prokázaná vada materiálu a nebo nesprávně provedená oprava. Pokud Vám byla reklamace zamítnuta je možné poškozenou část kočárku zaslat na adresu TZÚ, Václavská 6, 658 41 BRNO. Lépe je však se předem domluvit telefonicky.

Dita|22.2.2013


Dobrý den, zajímalo by mě, jak velké žmolkování ručníků (pouštění chloupků) se dá považovat za normální. I po pátém praní se s nimi nedá utírat-chloupky jsou po těle, ve vlasech, víří po celé koupelně, okýnkem jdou i do bytu.)což považuji i za zdravotně závadné).Chystám se k reklamaci, ale dle zkušeností jiných zákazníků vím, že výrobce to označí za normální. Kolik by mě případně stál posudek ve vaší laboratoři?Děkuji

Podle popisu vady doporučuji nejprve uplatnit reklamaci a následně pokud bude vyřízena neuznáním zaslat reklamovaný výrobek spolu s požadovanými kopiemi dokumentů (paragon od nákupu a vyjádření o neuznané reklamaci). My se podíváme až v případě že bude prokázána jednoznačná vada a pak podle dohody napíšeme znalecký posudek. Posudek soudního znalce stojí 1200 Kč bez DPH. Jedná se o částku zahrnující makroskopické ohledání výrobku a určení vady. V případě, že je pro prokázání vady třeba dělat nějakou zkoušku, tak se situace řeší po dohodě se zadavatelem.

Ladislava Studničková|8.2.2013


Dobrý den. Ráda bych vás poprosila o radu. Po dvouměsíčním nošení svetru z čistého kašmíru jsem byla nepříjemně překvapená vytvořením žmolků po celém jeho povrchu. Při reklamaci jsem byla odmítnuta s tím, že žmolkování je sice nepříjemné, ale bohužel, přesto k tomuto typu výrobku při běžném užívání prostě patří. Já už sice s kašmírovými výrobky nějakou zkušenost mám, ale můžete mi, prosím, sdělit, jak to, že některé typy skoro nežmolkují a u zmíněného svetru je jeden žmolek vedle druhého? Všechny jsou od jednoho prodejce. Děkuji

Je sice pravda, že některé úplety žmolkují, ale tato negativní vlastnost nesmí být obtěžující a negativně působit na estetickou stránku výrobku. Pokud se tak děje, tak tato skutečnost může být důvodem k reklamaci výrobku. Důvody, proč některé výrobky více žmolkují a jiné méně tkví v materiálové kompozici. Se žmolkováním se setkáte nejčastěji u směsových materiálů, kde podíl tvoří umělé vlákno. Nicméně je možné se s touto vlastností setkat i u přírodních vláken. Závisí také na počtu zákrutů v přízi.

Temelka|5.2.2013


Dobrý den,ráda bych věděla,jaká je povolená srážlivost,textilní metráže.Jedná se o kostýmovky používané k výrobě konfekce. Děkuji

Změna rozměrů výrobků údržbou není dána žádnými normami či definovanými požadavky. Existují pouze požadavky na jakost obvyklou které vychází ze zkušeností a některých podkladů v rámci evropských výrobků. Tyto hodnoty se pohybují do 1,5% v případě chemického čištění a do 2% v případě praní. Upozorňuji na to, že to jsou hraniční hodnoty, které by neměly být překročeny. V případě, že má kostýmová textilie před vlastním konfekčním zpracováním více než požadované maximální hodnoty je nutno tuto buď předem vysrážet a nebo nepoužívat.

M. Dvořáček|12.1.2012


Zdravím,

pro syna zakoupené džíny ihned při prvním nošení natolik pouštěly barvu, že měl po pár hodinách ve škole modré dlaně rukou. Nakolik je pouštění byrvy u džínových výrobků akceptovatelné a nakolik je již důvodem k reklamaci? Předem díky za odpověď. M. Dvořáček

Nižší stálobarevnost u denimových výrobků vychází z toho, že použitá barva (indigo) je nestálá. To ovšem neznamená že výrobek bude zabarvovat kůži uživatele a nebo jiné výrobky. 

Nový dotaz

Jméno nebo přezdívka:
Email: (Nebude zveřejněn)
Otázka:
Kontrolní text: CAPTCHA Image
Opište prosím kontrolní text: