Certifikáty    
Úvodní strana > Dotazy > Otázky a odpovědi

Otázky a odpovědi

Otázky a odpovědi

Klára|13.7.2016


Dobrý den, dá se u vás nechat udělat test na závadnost textilu? Myslím tím konkrétní jeden výrobek pro soukromé účely. Předem děkuji za odpověď.

Dobrý den,
ano dá. Prosím pište konkrétní požadavky přímo na e-mail: uhrova@tzu.cz
Děkuji
Ing. Ivana Halamová

ADÉLA|30.6.2016


jsme potisková dílna, kromě sítotisku používáme i transférový tisk který aplikujeme lisy pod teplotou 165, tlaku 2,5bar a 17 sekund, je to kalsika, klientnám tvrdí že jsme mu spálili trika a uvádí, že v místě lisu se trhají, oni se trhají ale všude, jsou to hold nějaké levné trička, jak se mám bránit a co dělat v tomto případě, vím že jsem nepochybila . děkuji

 Dobrý den,
Zašlete nám trika k posouzení. Doporučujeme provést zkoušku pevnosti v protržení v místě fixace tisku a v místě, kde nebyla fixace provedena nebo nejlépe na novém triku. Případný rozdíl v pevnosti je možné změřit a bude jasné, zda byla pevnost nízká již na začátku nebo až po tisku.
S pozdravem
Ing. Petr Nasadil, vedoucí AZL, TZÚ

Lenka|22.6.2016


Dobrý den,před par dny konkrétně před 9 dny jsem si koupila zdravotní boty v lékárně na,které je záruka 2 roky. Z bot me boli hrozně nohy v nich nevydrzim ani 4 hodiny v práci..a otekla mi noha měla jsem je jednou na noze.Přesto mi prodavačka tvrdila ze jsou nosene a nemůže mi vyhovět. Tak se chci zeptat jak se muzu bránit? To mám boty za 870 kc hodit do koše ? Děkuji za odpověď

Dobrý den,
my bohužel obuv netestujeme, pouze textil. Doporučuji vyhledat kontakt na soudního znalce na boty www.justice.cz a domluvit se.
Vladimír Štork, soudní znalec

Katka|17.6.2016


Dobrý den, chtěla bych Vás poprosit o radu,jak je to s používáním neutrálních visaček na výrobky, tzn. bez udání výrobce.Jedná se o případ, kdy zákazník požaduje tyto visačky na naše zboží, které mu bude dodáváno.Zákon o ochraně spotřebitele má tolik různých odkazů, že z toho nejsem moc moudrá. Děkuji za odpověď.

Dobrý den,
otázka je položena velmi zeširoka, prosím napište na halamova@tzu.cz a uveďte na sebe i telefonní číslo.
Děkuji.
Ing. Ivana Halamová, TZÚ

Petra T.|16.6.2016


Dobrý den. Prosím o radu. Pracuji v kamennem obchode s drazsimi odevy. Pani co si zakoupila kalhoty ze 100%viskozy( vypada splívava chladiva pevnějsi), po tydnu prisla s tim, ze se extremne mackaji a ze to hodla resit. Pani v nich evidentne sedi cely den a vytvorily se ji sklady pouze v oblasti trisel vpredu. Ma pravo produkt reklamovat? Domnivam sem, ze to je neopravnene, produktu nic neni, jen by chtely prezehlit. Kalhoty jsou velmi kvalitni a latka neposkozena. Ze by pry drahe kalhoty mely byt nemackave. Ale vzdyt jde preci o to, ze kazdy material ma svou mackavost. Dekuji predem za odpoved.

Dobrý den,
Vaše otázka nemá jednoduchou odpověď. Na jednu stranu máte pravdu, většina materiálů se mačká. Na druhou stranu je ale třeba poznamenat, že v opravdu dobrém obchodě by měl být nabídnut zákazníkovi vhodný výrobek pro konkrétní použití. Personál by měl zjistit, k jakému účelu jsou kalhoty kupovány, a upozornit na rizika nebo nabídnout vhodnější materiál, třeba s vyšším podílem elastanu. Když to shrnu, pokud je mačkavost na "obvyklé úrovni" reklamaci opravdu uznat nemusíte. Je na vás, jak posoudíte chybu která vznikla, zda je to vina zákaznice, že si vybrala nevhodný výrobek a "moc v něm sedí", nebo obchodu, že prodal kalhoty spíše na procházky, zatímco zákaznice je používá při práci, čímž se "při sezení nadměrně mačkají".
Ing. Petr Nasadil, vedoucí AZL, TZÚ
 

Šimon|14.6.2016


Dobry den,v obchode jsem si koupil drahou mikinu po dvou vypráních stále pouští opravdu hodně barvy na štítku je ale napsáno že může pouštět barvu...myslíte že to má cenu reklamovat mikina byla drahá a zabarvila mě i jiné veci ...děkuji za odpověd

Dobrý den,
zapouštění by nemělo překročit rámec "obvyklé stálobarevnosti" a určitě nesmí překročit rámec zdravotní nezávadnosti. To lze posoudit jedině zkouškou stálobarevnosti v praní.
Ing. Petr Nasadil, vedoucí AZL, TZÚ

Andrea|14.6.2016


Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak postupovat v případě neuznání reklamace. 25.5.2016 jsem zakoupila v jedné prodejně pánské bavlněné pyžamo (tričko s krátkým rukávem sv. modrá barva a krátké kalhoty tm. modrá barva). Tričko mělo zpředu i zezadu potisk ze tří barev (černá, červená, bílá). Po prvním vyprání přesně dle návodu, tj. na 40 stupňů z rubu a s pracím práškem pro barevné prádlo, potisk pustil a jakoby se rozdrobil nejen po celém tričku, ale i po ostatním prádle, které v pračce bylo. Když jsem na potisk sáhla, barvy z něj mi zůstávaly na prstech, prostě to vypadalo jako kdyby se na tričko obrázek namaloval zčerstva a v některých místech se nedomaloval. Ze všech kousků prádla to nejde dolů, za mokra se tato barva z obrázku rozmazávala a vpila se do tkanin a za sucha ztvrdla a přilepila se, takže prádlo je kropenaté. Tričko od pyžama jsem tedy po uschnutí odnesla do prodejny (13.6.2016) na reklamaci. Prodavačka tvrdila, že to není možné, že její syn má to samé už delší dobu a toto se jí nestalo, že jsem to musela špatně vyprat. Že prý prodali několik stejných kusů a já jediná přišla s reklamací. Prostě se ze mně snažila udělat hlupáka, který ani neumí vyprat. Nakonec sepsala reklamační list a že to pošle dodavateli, ale prý mám spíš čekat zamítnutí. Nepatřím do skupiny lidí, kteří si chodí kupovat oblečení do "kvalitních" obchodů, ale toto byl dárek pro blízkou osobu, tak jsem se rozhodla prvně koupit něco kvalitního a hned to dopadlo takto. Kdybych věděla co bude následovat, celý proces praní bych snad natočila na kameru. Proto by mě zajímalo jak postupovat v případě, že reklamaci opravdu neuznají. Předem děkuji za odpověď

Dobrý den,
pokud bude reklamace zamítnuta, pošlete nám výrobek spolu s kopií všech dokumentů. V případě že prokážeme vadu, napíšeme posouzení. Není ale povinností obchodu naše posouzení uznat. Bylo by dobré se s nimi dohodnout na posouzení třetí stranou. Pokud nebude dohoda možná, pak zbývá jedině varianta domáhat se práv soudní cestou...
S pozdravem,
Ing. Petr Nasadil, vedoucí AZL, TZÚ

Petra|13.6.2016


Dobrý deň, kúpila som si šaty, po vypraní sa ale ukázalo, že v spodnej časti od bokov až dolu majú na oboch stranách viditeľne křivý šev. To mi u šiat za 1200kč naozaj vadí a pre mňa sú teda nenositeľné. Dnes som teda volala do predajne /šaty mám 4dni/, že ich teda v rámci reklamácie chcem vymeniť za rovnaký model bez závady. Predavačka ma upozornila, že to musí prebrať s vedúcou, no ja som presvedčená o tom, že mám nárok na okamžitú nápravu, nakoľko je chybou výrobcu zboží z estetického dôvodu nenositeľné. Nechcem sa v predajni hádať a ani rozčuľovať, pretože som tehotná. Mám ale pravdu? Mám na takúto výmenu alebo vrátenie peňazí nárok? Ďakujem

Dobrý den,
podstatné je, jakým způsobem jste šaty zakoupila. Pokud prostřednictvím eshopu, máte stále právo odstoupit od smlouvy. Pokud v klasickém obchodě, pak je možná jedině cesta reklamace... obchod by měl odstranit vadu (výměna zboží, oprava) nebo vrácení peněz.
S pozdravem,
Ing. Petr Nasadil, vedoucí AZL, TZÚ

Věra|13.6.2016


Dobrý den, prosím o vysvětlení zkoušky nehořlavosti, potřebuji sehnat na ušití sedáků látku, která má tyto parametry BS 5852 cnb 5 Děkuji za odpověď Kaňkovská

Dobrý den,
jedná se o specifickou zkoušku, kdy se na potahovou látku umístí hranička ze dřeva a zapálí se. Detaily provedení popisuje Britský standard BS 5852. Definován je druh dřeva, velikost hraničky (podle použití potahovky), způsob zapálení i provedení za určitých klimatických podmínek. Hodnotí se hoření resp. potenciální "rozšíření požáru". Požadavek není až tak neobvyklý, výrobce buď má některé typy látek v katalogu vyzkoušené podle této normy, nebo může zkoušku provést dodatečně. Naše zkušebna zkoušku provádí.
Ing. Petr Nasadil, vedoucí AZL, TZÚ

Macecha|9.6.2016


Dobrý den, šiju a vyrábím různé tetilní výrobky- pohankové polštáře, levandulové pytlíky,drobné textilní dekorace, třeba zápichy, andělíčky vycpané dutým vláknem,zvířátka, věnečky na dveře,jehelníčky, prostírání, nákupní tašky, plstěné výrobky ... Většinou používám různé zbytky látek nebo recykluji použitý textil. Nebo kombinuji s novými látkami. Jak mám správně své výrobky označovat, abych je mohla prodávat? Zákon jsem četla, ale moudrá z něho tedy nejsem... Děkuji, M.Jurčová

Dobrý den,
nevím, zda zákonem myslíte Nařízení EU 1007/2011? Bylo by asi dobré, kdybyste se nám ozvala přímo na halamova@tzu.cza uvedla na sebe i telefonní kontakt.
Ing. Ivana Halamová



Nový dotaz

Jméno nebo přezdívka:
Email: (Nebude zveřejněn)
Otázka:
Kontrolní text: CAPTCHA Image
Opište prosím kontrolní text: