Certifikáty    
Úvodní strana > Dotazy > Otázky a odpovědi

Otázky a odpovědi

Otázky a odpovědi

Libuše | 10.11.2015


Dobrý den. Prosím o radu. Jsem čerstvá důchodkyně a cítím se nevyužitá a tak jsem začala šít polštářky pro radost a nyní bych chtěla nabízet svoje výrobky k prodeji. Jak musím označit polštářek, než ho nabídnu k prodeji. Mohu informace: materiál, symboly k údržbě vytisknout na domácí tiskárně na obyčejný papír a toto přichytit k polštářku. Bude to dostatečné? Děkuji za odpověď. Libuše N.

Dobrý den,
Co se týká označování textilních výrobků, tak je třeba posoudit, zda se jedná o textilní výrobek, tj. zda je tvořen více jak z 80 % textilními vlákny. Pokud ano, je třeba splnit povinnosti vyplývající z Nařízení Evropského parlamentu č. 1007/2011. Textilní výrobky je třeba označit údaji o materiálovém složení a toto označení nějakým způsobem upevnit aby bylo v kontaktu v s výrobkem při prodeji.
Více informací včetně otázek a odpovědí na nejčastější dotazy týkající se označování textilních výrobků naleznete zde: http://www.tzu.cz/narizeni-ep-o-novem-znaceni-textilnich-vlaken
 
Co se týká informací o údržbě, toto lze zajistit v souladu se zákonem 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele např. přiložením letáku obsahujícího postup údržby. Pokud zde uvedete i materiálové složení a leták pevně přichytíte k polštářku, pak pravděpodobně splníte i výše uvedenou povinnost podle Nařízení 1007…
 
Ještě doplním, že symboly údržby jsou autorsky chráněny. K jejich použití je třeba mít licenci. Více informací naleznete na www.sotex.cz
 Ing. Petr Nasadil, vedoucí AZL
 

Alena | 9.11.2015


Dobrý den chci se zeptat, jak musí být označeny šité textilní dekorace, konkrétně jde o různé drobnosti jako dekorační srdíčka, vánoční ozdoby různých tvarů apod., které jsou šité z bavlny a plněny PES dutým vláknem.Musí být každý kus označen výrobcem, složením a symboly údržby?A druhý dotaz jak je to u polštářků které jsou plňeny levandulí, nebo třeba pohankovými slupkami, jestli je třeba nějaký atest, nebo pokud jde o dekorační polštářky není nutný? Předem moc děkuji za odpověď.

Dobrý den,
Co se týká označování textilních výrobků, tak je třeba posoudit, zda se jedná o textilní výrobek, tj. zda je tvořen více jak z 80 % textilními vlákny. Pokud ano, je třeba splnit povinnosti vyplývající z Nařízení Evropského parlamentu č. 1007/2011. Textilní výrobky je třeba označit údaji o materiálovém složení a toto označení nějakým způsobem upevnit aby bylo v kontaktu v s výrobkem při prodeji.
Více informací včetně otázek a odpovědí na nejčastější dotazy týkající se označování textilních výrobků naleznete zde: http://www.tzu.cz/narizeni-ep-o-novem-znaceni-textilnich-vlaken
 
Co se týká informací o údržbě, toto lze zajistit v souladu se zákonem 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele např. přiložením letáku obsahujícího postup údržby. Pokud zde uvedete i materiálové složení a leták pevně přichytíte k polštářku, pak pravděpodobně splníte i výše uvedenou povinnost podle Nařízení 1007…
 
Ještě doplním, že symboly údržby jsou autorsky chráněny. K jejich použití je třeba mít licenci. Více informací naleznete na www.sotex.cz
 Ing. Petr Nasadil, vedoucí AZL
 

Pavel | 8.11.2015


Dobrý den, v ochodě mi neuznali reklamaci málo nošené značkové obuvi. Nejsem zvyklý reklamovat, ale s tímto závěrem opravdu nesouhlasím. Děláte prosím znalecké posudky obuvi a pokud ano, na koho se mohu obrátit? Děkuji

Dobrý den,
děkujeme za dotaz, ale obuv netestujeme.
Pěkný den
Ing. Ivana Halamová

Jana | 13.10.2015


Dobrý den, chtěla bych se zeptat na označování a ošetřovací etiketu pro běžecké ledvinky. Musí zde být ošetřovací etiketata s materiálovým složením? Původ země - stačí když bude uvedeno na visačce nebo musí být uvedeno na etiketě a našito na výrobku? Moc děkuji za odpověď

Dobrý den,
 Ano, všechny informace (etiketa) musí být pevně spojeny s výrobkem.
Doporučuji přečíst Zákon na ochranu spotřebitele a dále Aktuální otázky a odpovědi k výkladu Nařízení 1007/2011 přeložené do českého jazyka.
Najdete zde http://www.tzu.cz/narizeni-ep-o-novem-znaceni-textilnich-vlaken-0

Ing. Ivana Halamová

petra | 13.10.2015


Dobrý den, existuje norma která by blíže specifikovala počet a druhy vad, jenž jsou přípustné/nepřípustné pro technické textilie? Děkuji za odpověď

Dobrý den,
technické textilie je široký pojem pro velkou řadu materiálů. Je potřeba konkrétně specifikovat o co se vám jedná. Pište prosím na nasadil@tzu.cz.
Ing. Ivana Halamová

Pete | 23.9.2015


Dobrý den, měl bych dva dotazy: 1/ Podle zák. 104/1995 musí být výrobky označeny a) názvem výrobku, označením výrobce nebo dovozce, popřípadě dodavatele, údaji o hmotnosti nebo množství nebo velikosti, popřípadě rozměru, dalšími údaji potřebnými dle povahy výrobku k jeho identifikaci, popřípadě užití, b) též údaji o složení materiálu. Musí být oba typy údajů (bod a, b) trvanlivé pevně připevněné k výrobku (např. etiketa), nebo postačí kartonová visačka, kde budou informace o výrobci (bod a) a na textilní etiketě, přišité k výrobku, jen info o materiálu a pokyny k údržbě (b)? 2/ Pokud má výrobek jiné složení vrchové části a podšívky (např. vrchová 70% bavlna, 30% polyester a podšívka 100% polyamid), uvádí se na etiketě složení vcelku pro obě části (tj. např. polyamid 50%, bavlna 35%, polyester 15%) nebo se rozepisuje zvlášť vrchová část a podšívka?

Dobrý den,
 1)  Ano, všechny informace a i b musí být pevně spojeny s výrobkem. Doporučuji přečíst Aktuální otázky a odpovědi k výkladu Nařízení 1007/2011 přeložené do českého jazyka.
Najdete zde http://www.tzu.cz/narizeni-ep-o-novem-znaceni-textilnich-vlaken-0 .
2) Rozhodně doporučuji uvádět vrchní materiál a podšívku odděleně. Označení vše v jednom by mohlo být matoucí.

Ing. Ivana Halamová, TZÚ

Mila | 2.9.2015


Dobrý den, koupila jsem si červenou koženou kabelku, první den mi zabarvila světlou sukni i halenku (když po kabelce přejedu bílým kapesníkem, zřetelně pouští barvu). Je to důvod k reklamaci? V přiložené informaci od výrobce nic o možném pouštění barvy není. Děkuji za odpověď.

Dobrý den,
ano, je to důvod k reklamaci!
Ing. Petr Nasadil, vedoucí AZL, TZÚ

Jana | 28.8.2015


Dobrý den, existuje norma pro velikost oděvů, konkrétně se mi jedná o dámské? Firmy nabízejí velikosti 36, 38 atd. (nebo S, M. L), vše však pouze na výšky 168 - 170 cm. V minulosti byly oděvy šity i na různé výškové typy. Při výšce 150 cm tak mám velice málo šancí se obléci. Všechno je mi dlouhé, musím zkracovat a platit tak za látku, kterou nepotřebuji a navíc švadleně, že mě nepotřebné látky "zbaví".

Dobrý den,
norma na označování velikostního sortimentu je ČSN EN 13402 -1,2,3. K dostání na www.unmz.cz
Ing. Ivana Halamová, TZU

Milan | 7.8.2015


Dobrý den, reklamoval jsem v cistirne poskozeni saka behem cisteni. Firma se ale hajii "Vami" zpracovanym posudkem AZL 15/0706, ve kterem je ale neuplne typ poskozeni a hlavne i jina barva saka. Jak si mohu overit, je posudek opravdu od Vas. Dekuji

Dobrý den,
Posudek AZL 15/0706 jsme vypracovávali ale bohužel nemůžeme sdělit zda se jedná o Vámi reklamovaný výrobek. Pro stanovení, zda se skutečně jedná o dotyčný výrobek, bychom potřebovali zaslat uvedený výrobek abychom mohli posoudit zda se jedná o Vámi reklamované sako a jaká byla vada.
Pokud budete chtít zjistit tuto skutečnost prosím o zaslání saka i s potřebnými kopiemi dokladů a telefonním číslem pro odpověď.
Jednoduše tuto skutečnost posoudíme a dáme Vám vědět.
 S pozdravem  
Štork, TZÚ

Kateřina | 6.8.2015


Dobrý den, prosím o radu a pomoc. Na začátku července jsem si zakoupila cyklistické kalhoty. Po jejich prvním použití (ujeto cca 30km na kole) se mi na zadním díle v sedací oblasti rozjela látka - jednotlivé nitě tkaniny se jednodušše oddělují od sebe. V prodejně mi reklamaci shledali jako neoprávněnou s vysvětlením, že jsem danou vadu, tedy povolení textilie, zapříčinila spálením materiálu. Prosím o radu, jak dále postupovat.

Dobrý den,
Závada se projevila do 6ti měsíců od zakoupení, mělo by být věcí prodejce prokázat příčinu vzniku vady. Doporučuji se znovu obrátit na prodejce s tím, že s jejich posouzením nesouhlasíte a zda budou ochotni nechat kalhoty posoudit znalcem. Pokud by byli proti, pak se zkuste domluvit, že toto zajistíte sama a budete po nich požadovat v případě kladného posouzení, úhradu posudku (v případě TZU cca 2-3tiskč). Pokud ani na toto nebude prodejce ochoten přistoupit, pak nezbývá než se s posudkem obrátit na soud a domáhat se náhrady škody občanskoprávní cestou. V případě potřeby se ozvěte telefonicky, můžeme se domluvit jak postupovat.
Ing. Petr Nasadil, vedoucí AZL

Nový dotaz

Jméno nebo přezdívka:
Email: (Nebude zveřejněn)
Otázka:
Kontrolní text: CAPTCHA Image
Opište prosím kontrolní text: