Certifikáty    
Úvodní strana > Dotazy > Otázky a odpovědi

Otázky a odpovědi

Otázky a odpovědi

děděk|8.7.2015


Dobrý den. Mám dotaz, jaké jsou normy pro pracovnice prádelny. Konkrétně kolik kilogramů špinavého prádla může vyprát, usušit a vyžehlit jedna pracovnice za 8 hodin pracovní doby?

Tzv. „normy“  neexistuji. Produktivita na prepocteneho pracovnika a hodinu se lisi podle velikosti/kapacity pradelny, jejiho technickeho vybaveni a sortimentu praneho pradla.
Ve zdravotnictvi se ve vlastnich pradelnach pohybuje podle udaju z praxe produktivita v kg na pracovnika za 1 hodinu v rozmezi 3 – 15 kg/prac/hod, s prumerem 10 kg/prac/hod. V komercnich pradelnach je az 4 x vyssi, podle strojniho vybaveni – kontinuální prací linka, zehlice vybavene vkladanim a skladanim, dopravniky, atd.
V případě dalších dotazů mne kontaktujte na stika@tzu.cz
Ing. Václav Štika

Zdenka|14.5.2015


Dobrý den .Mám problém s internetovým obchodem BONPRIX v Ostravě u kterého jsem si zakoupila záclony do celého domu a to 31 ks za teměř 7000 kč Na jejich stránkách bylo u záclon uvedeno .že se jedná o krásný splívavý materiál a snadnou ůdržbou .Z tohoto důvodu jsem nakoupila záclony ,že se jedná o kvalitní materiál. Po vyprání záclon ,jsem zjistila ,že záclony jsou velice pomačkaná a přes snahu obtížného žehlení ,bylo znát na záclonách pomačkaný vzhled .Reklamace mi nebyla uznaná a nebudou mi vráceny za zboží peníze i přes opakovanou reklamaci .Bylo mi také sděleno z reklamačního oddělení pokud nesouhlasím s neuznanou rekjlamací mám si nechat provást posudek o materiálu .Obracím se proto na Vás .zda mi můžete v táto záležitosti neuznané reklamace a vrácení finanční částky nějak pomoci. Děkuji velmi pěkně S pozdravem Haničáková Zdenka

Dobrý den,
pokud nesouhlasíte s rozhodnutím prodejce, je možné se obrátit na soudního znalce a na základě jeho posouzení (a v případě prokázání vady materiálu) se následně domáhat náhrady u prodejce, nebo podáním žaloby.
K posouzení je třeba dodat výrobek (stačila by zřejmě jen jedna záclona) a kopie dokumentace týkajících se jak prodeje (deklarované vlastnosti, návod k údržbě, materiálové složení, ... tj. to co jste měla dostat při nákupu), tak zamítnutí reklamace. V případě zájmu nám zavolejte a domluvíme se na dalších podrobnostech.
Ing. Petr nasadil, vedoucí AZL, TZÚ

Petra|12.5.2015


Dobrý den, prosím o radu ohledně neuznane remlamace bundy, která má výplň duté vlákno. Ihned po prvním praní dle symbolu na bundě-30 stupňů, se mi výplň, která vubec nebyla prichycena v jednotlivých prositych ctvercich, sesypala a vznikly boule výplně, které jsou vidět i přes látku, neboť bunda je světlá. Reklamace zamitnuta z důvodu špatného zdimani, prý na moc otáček, ale na pracím symbolu uvedena pouze teplota. Myslím si, že i kdybych nezdimala vůbec, tíhou nacucane bundy vodou, by se výplň sesypala také, neboť tam nebyla vubec chycena. Mám několik bund s touto výplní, ale žádná mi tohle neudělala a peru stejně. Děkuji za Vaši radu.

Nepřišitá výplň je vadou konfekční - výrobní, neodstranitelnou a je důvodem k reklamaci. Obraťte se s neuznanou reklamací na znalce v oboru textil a nechte si napsat znalecký posudek a domáhejte se svého práva.
Ing. Elen Klašková

lenka n.|2.5.2015


dobrý den, koupila jsem si halenku, ktera mi zabarvila svetlou kabelku. za halenku mi reklamaci uznali. mam narok na uhradu znicene kabelky? dekuji moc.

Dobrý den,
Ano, prodejce by měl uhradit i poškozenou kabelku. Prakticky může nastat problém s prokazováním, že byla kabelka poškozena právě reklamovanou halenkou. V případě, že by prodejce vadu neuznal, doporučuji konzultovat problém se soudním znalcem.
Petr Nasadil

renáta|11.3.2015


Dobrý den,zakoupila jsem si péřový kabát.Během 2 měsíců nošení, z něj neustálé proniká peří na povrch to poměrně ve velkém množství.Reklamovala jsem jej u prodejce,který mi sdělil,že vrchový materiál je polyester-nylonové vlákno a peří v tenkém vrchovém materiálu může pronikat.jedná se údajně o obecně známou věc a je to prý dań za módní a trendové zboží.S tímto vyjádřením jsem nesouhlasila a druhá reklamace byla rovněž zamítnuta s tím, že výrobce prodal tisíce kusů po celé Evropě a moje reklamace je jediná. Chtěla jsem se zeptat, zda je opravdu běžné, že z péřové bundy,povrchový materiál 100% nylon,proniká během nošení peří.Peří proniká rovněž švy a mám obavu jak bude bunda vypadat po delší době užívání. Za odpověď předem děkuji Renata

Dobrý den,
Jakýkoliv péřový oděvní výrobek musí splňovat jednak technické požadavky na prolínání peří nebo vláken pro jakost obvyklou a dále je nutno přihlédnout i k estetické vadě způsobené rozdílem barev peří nebo vláken nebo peří.
Pro posouzení konkrétního výrobku jej potřebujeme vidět abychom jej mohli posoudit. Současně s výrobkem potřebujeme dodat veškeré kopie dokladů včetně těch které byly dodány při zakoupení.
Pokud budete chtít pokračovat v konkrétním případu zašlete poštou a nebo dodejte osobně výrobek s kopiemi dokumentů na TZU. Soudní znalec posoudí reklamovanou vadu a pokud bude prokazatelná můžeme napsat znalecký posudek. V případě že nebude vada prokázána, budete informována a výrobek zaslán zpět pouze za cenu poštovného a nebo v případě osobního dodání vrácen zpět bez účtování poplatku.
Vladimír Štork, soudní znalec, TZÚ

Lucie|19.2.2015


Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak je to s označováním šitých textilních výrobků. Konkrétně se mi jedná o kosmetické tašky a dámské šály a šátky. Zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. uvádí povinnost označovat výrobky údaji o složení. Kosmetické tašky jsou ale na seznamu výrobků, které povinnému označování údaji o složení materiálu nepodléhají? Šály a šátky ano. Ale, můžu tyto šály a šátky označit údaji o složení tak, že na hotový výrobek přivážu cedulku s údaji o složení a udržování výrobku? Nelíbí se mi představa, že bych na šálu musela cedulku trvale přišít. Působí to nevzhledně. Je tento způsob označení možný? Můj druhý dotaz je ohledně označování textilních a oděvních výrobků z hlediska správného postupu při údržbě a ošetřování. Toto je pro výrobce dobrovolné? Děkuji za odpověď.

Dobrý den,
odpovědi na své otázky naleznete zde:
http://www.tzu.cz/narizeni-ep-o-novem-znaceni-textilnich-vlaken-CZ12607
Je potřeba si toto nařízení prostudovat, je tam i ke stažení zdarma, Zákon na ochranu spotřebitele sám nestačí.
Ing. Ivana Halamová, TZU

Jakub|13.2.2015


Dobrý den, měl bych prosím dotaz ohledně etikety výrobku, co vše musí podle zákona obsahovat? Konkrétně se jedná o masné výrobky (paštiky, klobásy atd.) Stačí na etiketu uvést výrobce (včetně veterinárního schvalovacího čísla), název a váha obsahu balení výrobku a celkové složení výrobku? Nebo se zde musí uváděť ještě něco? Děkuji za odpověď

Dobrý den,
potraviny nejsou zatím naším obprem. Zkuste:
http://www.bezpecnostpotravin.cz/kategorie/oznacovani-potravin.aspx
Ing. Ivana Halamová

Petr|4.2.2015


Dobrý den, chtěl bych si nechat zcertifikovat svůj výrobek - drcený polystyren, který slouží k izolaci staveb. Jak mám postupovat a jak to bude finančně náročné ? Děkuji za odpověď.

Dobrý den,
v tomto případě bude vhodnější obrátit se přímo na stavaře.
Jitka Paulová, COV,TZÚ

Jana|31.1.2015


Dobrý den, koupila jsem si jeansy po 2 měsících nošeni u zadni kapsy praskly po celé délce kapsy. Obchodník moji reklamaci zamítl s tím,že jsem si koupila malou velikost. Jeansy stály 2899,. Prosím o radu jak dále postupovat,jelikož s vyjádřením nesouhlasím. Děkuji Knoblochová

Paní Knoblochová,

Vámi popisovanou vadu můžeme posoudit a v případě prokázání vady materiálu můžeme napsat znalecký posudek.
Pro posouzení ale potřebujeme dodat na adresu (Textilní zkušební ústav s.p., Václavská 6, 658 41 Brno) poštou a nebo osobně předmětné kalhoty a společně s nimi objednávku znaleckého posudku - s uvedením Vaší adresy, telefonu, popisu vady a jejího vzniku, event údržby, kopie všech dokladů - paragon, reklamační protokol event. cokoliv co jste obdržela při nákupu a nebo při vyřízení reklamace.
Znalecký posudek vypracováváme do 1 měsíce od obdržení požadavku a cena je při ZP TZU ca 2500,- Kč.
Pokud budete potřebovat cokoliv upřesnit volejte na mob. 604235058
Štork, TZú, soudní znalec

Natálie|19.1.2015


Dobrý den, poraďte mi prosím. Chystám se prodávat oblečení z Ruska. Rozměry na oblečení v Rusku jsou jiné než v Česku, a proto mám otázku jestli musím mít cedulku s rozměry nastálo připevněnou k textilu nebo stačí uvést označení s českými rozměry na kartonovém věšáku. Děkuji za odpověď. Natálie

Dobrý den,
informace na etiketě se řídí Zákonem na ochranu spotřebitele 634/1992 Sb. v platném znění. Na každém prodejním místě musíte mít tabulku velikostních rozměrů, odpovídající velikostem na výrobcích.
Ing. Ivana Halamová, TZÚ

Nový dotaz

Jméno nebo přezdívka:
Email: (Nebude zveřejněn)
Otázka:
Kontrolní text: CAPTCHA Image
Opište prosím kontrolní text: