Certifikáty    
Češi už neslyší hlavně na cenu, důležitý je i komfort při nošení a údržba oděvů

Češi už neslyší hlavně na cenu, důležitý je i komfort při nošení a údržba oděvů

Rozsáhlý průzkum spotřebitelského chování byl realizován v sedmi zemích EU v druhé polovině roku 2019, na veletrzích módy o výsledcích informovala přednáška Ladislavy Zaklové ze sdružení Sotex Ginetex.

Ladislava Zaklová přednáška

Pro módní průmysl je potěšující zprávou, že neklesá četnost nákupů. V Česku i v celé EU si 97 % spotřebitelů koupí minimálně jeden textilní produkt za půl roku, většina však nakupuje daleko častěji a 6 % Čechů (nebo spíše Češek) dokonce minimálně jednou týdně. Nejdůležitějšími kritérii nákupu jsou komfort, cena a vzhled, zato jen minimálně se spotřebitelé rozhodují podle země původu, značky nebo trendů. Ve srovnání se stejným průzkumem realizovaným v roce 2017 je dnes pro Čechy nejdůležitějším kritériem komfort, zatímco tehdy první cena se propadla až na třetí místo.

Celý článek naleznete ZDE.