Dobrý den, nechala jsem si v jedné čistírně vyčistit svatební šaty (byly mírně špinavé od prachu a trávy u spodního lemu) a šaty mi přišli zašedlé, zmuchlané a zvláštně zapáchaly. Firma se brání že reklamaci neuzná že šaty byly čištěny delikátním programem na nízkou teplotu (Šaty neměli štítek takže nevěděli jak postupovat správně u čištění a můj souhlas se zahájením čištění přes absenci štítku také neměli) a tím pádem na jejich straně nevznikla škoda a vina je údajně na straně salonu, použili dle pána nekvalitní materiál. Prosím, jak mám nyní postupovat? dá se zjistit jak šaty byly opravdu čištěny? Paní ze salonu mi zašle certifikát s razítkem ohledně materiálu šat (Nebyly vůbec levné) tudíž nevěřím že by byla chyba na jejich straně. Moc děkuji za odpověď. Hrabovská
,
Dobrý den,
Chyb se stalo pravděpodobně několik. Výrobce (salon) neměl prodat šaty bez návodu k údržbě. Čistírna neměla provést čištění, pokud neměla instrukce, jak postupovat. Zkontrolujte si pro jistotu ještě dokumentaci, kterou jste při předání šatů čistírně podepisovala. Pokud zde není žádná formulace o tom, jak může čistírna postupovat v případě chybějícího postupu údržby, pak by měla čistírna mého názoru reklamaci uznat, bez ohledu na „kvalitu šatů“. Je otázka, zda byla údržba vůbec možná. Existují materiály, které nelze vůbec čistit ani prát bez jejich nevratného poškození. I z tohoto důvodu si měla čistírna nějaký postup s vámi předem odsouhlasit…
Jak postupovat dál. Doporučuji dohodnout se s čistírnou a dovést jednání k nějakému definitivnímu závěru. Pokud zamítnou reklamaci bez náhrady škody, doporučuji ocenit šaty znalcem na základě původní ceny a domluvit se s vaším právníkem na dalším postupu a vymáhání náhrady škody na čistírně...
S pozdravem,
Petr Nasadil, TZU